تنهایی

عشق

تنهایی

عشق

مادرم بشکن ! تا نشکنی

مادرم بشکن !  به کسی محتاج نباش . هرچند که تا به حال هم نبودی . حتی  به همان پدرم که حال جسم پوسیده اش در گوری سرد و تاریک خفته است .

مادرم بشکن ! بشکن و گوشه ای از دست رنج ات را به یاد  پدر، شبهای جمعه نیم کیلو خرما بخر . خرمایی ارزان . از همانهایی که پدر خیلی دوست داشت . آن را ببر، داخل شلوغ بازار بین زن و مرد ها  ، دخترها ، بچه های  سرچهاررا ه نذر کن . تمام  نیم  کیلو خرما را نذر کن  تا همه بخورند    و  برای شادی روح  پدر که  در زیر خروارها  خاک ، و سنگ  قبری  ترک خورده  خوابیده است .    فاتحه بخوانند . شاید  که از عذابهای  قبر خلاصی  یابد . عذابهایی  که تنها باعث اش فحش دادن ، زور گفتن به تو و کتک زدن تو بود .

مادرم بشکن ! تمام بدی های پدرم را عاشقانه  و مظلومانه فراموش کن  . آنقدر برایش خرما نذر کن و نذر کن تا روح اش آرام بگیرد . روحی معذب و خسته که اکنون در سر گذر عالم برزخ نشسته است .

مادرم بشکن ! به هیچ کس محتاج نباش . حتی به من و حتی به ، و غیره که حتی حال نوشتن نام هایشان را ندارم . 

 

 

 

 

مادرم بشکن ! باور کن که هیچ کس به فکر تو و به یاد تو نیست .  فقط  به خاطر اینکه تو  یک غریبی ، یک زنی ، .

مادرم بشکن ! بشکن که روزی ِ  ثروتمندان در دست تو و امثال توست . اگر تو نشکنی چگونه صاحب کارهایت پولدار شوند . چگونه  ماشین بخرند ، ویلا بخرند و در آخر چگونه چندین زن بگیرند .

مادرم بشکن ! انبر آهنی سیاه و بی رحم ات را بردار و پسته ها را با آن بشکن . درست مثل خودت که روز به روز می شکنی . اما بی صدا .

مادرم بشکن ! به همه چیز بی توجه باش . حتی به اشکهای شور و گرم من که در هنگام نوشتن این زخمها و دردهایت می چکد . حتی، به زندگی برابر اجتماعی ، به دموکراسی ،  به عدالت .

مادرم بشکن !  فهمیده  یا  نفهمیده لبخندی تمسخر آمیز بزن  بر تمام شعارها ، شعورها  و همة  ایدئولژیها

و تئوریها که حامی ضعیفان و فقیران است .

مادرم بشکن ! بشکن پسته ات را و بخوان نماز همیشگی ات را با همان گریه های همیشگی ات . که خدا تو را با انبر پسته  و پسته هایت دوست دارد . بشکن مادرم . بشکن بشکن بشکن تا نشکنی .

ببین مادرم ! چطور مرا هم شکستی ...

مادر ..........همیشه با من باش.... 

.......مادر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد